Powered by Smartsupp
Menu

Damian Wilpert - Wystąpienia publiczne, Prowadzenie imprez, konferansjer

 
 

​POSZUKIWANIE KLIENTÓW

W sprzedaży warto poświęcić codziennie czas na nawiązanie nowych kontaktów. Handlowcy często działają na budowaniu relacji z obecnymi klientami, co także jest bardzo ważne, ale jeżeli biznes rozwija nam się słabo, to otrzymujemy pierwszy sygnał, że coś robimy źle. 
 
Jeżeli chcemy pozyskać nowego klienta, to możliwości są ogromne, dane klientów są dostępne dla każdego – internet, książki telefoniczne, prasa itp. Powinieneś tego chcieć, nie możesz czekać aż klient sam do ciebie przyjdzie, bądź aktywny w ciągu całego dnia, poświęć czas w każdym dniu na poszukiwania.

Dobrze zakupić program, lub samemu go stworzyć, jeżeli są takie umiejętności, pozwalający przesyłać i zapisywać wszelkie kontakty, następnie będziemy mogli wysłać grupowego maila z najnowszymi ofertami do wielu firm. Efekt odzewu gwarantowany, a dzięki temu większa sprzedaż.

Klienci, którzy zakupili u nas jakikolwiek produkt czy usługę, też będą skłonni do kolejnych zamówień, pilnujmy więc baz, przesyłajmy stałym klientom informacje o nowościach, promocjach.

DLACZEGO KLIENCI REZYGNUJĄ?

Klienci rzadko rezygnują z danej firmy z powodu zbyt dużych, wygórowanych cen. Natomiast w wyniku niewłaściwej obsługi straty są znaczne, ponieważ pozyskanie nowego klienta jest wielokrotnie droższe niż zatrzymanie obecnego. Niezadowolony klient, który został niewłaściwie obsłużony, informuje o tym przeciętnie 5-10 innych osób. Zjawisko to nosi nazwę negatywnej rekomendacji.

Istotną i najważniejszą zasadą w kontaktach z naszymi klientami jest wyrażanie szacunku. Sposobów na to jest dużo, mogą to być kartki z okazji urodzin, świąt (ważne aby podpisywać je ręcznie), przygotowywanie konkursów i promocji, pomysłowość, kontrola i pracowitość.

Poniżej prezentuj sposoby, które są wykorzystywane w naszej firmie, jak również przez naszą agencję we współpracy z naszymi partnerami:

• Spotkania bezpośrednie
Rozmowy telefoniczne
• Aktywny mailing
• Budowanie sieci kontaktów (facebook, goldenline)
• Stworzenie ładnej strony z łatwą nawigacją
• Zaistnienie w katalogach w swojej branży
• Stowarzyszenia
• Komentowanie innych blogów
• Kampanie PPC
Szkolenia, konferencje


Przeczytaj również artykuł:

Skuteczna reklama 


Damian Wilpert

Agencja Reklamowa